Jumaat, 10 Mei 2013

Makkah Khas : Gambar Sebelum Tangkapan Blogger Rif.

Assalamualaikum,

Bismillah.....


Rif nak kongsi pengalaman manis dengan korang semua tentang tangkapan, kenapa pulak pengalaman manis? semua pengalaman sangatlah berharga, lagi-lagilah kalau kita mengimbau sejarah orang-orang soleh zaman dahulu, kebanyakkan mereka pernah ditangkap oleh orang yang berkuasa pada zaman mereka, mereka melawan arus, bagi orang berkuasa, cukup tergugat dengan adanya mereka.

   Rif x lah sehebat orang soleh zaman dahulu, jauh la sangat, tapi apa yang nak Rif kongsikan peristiwa ditahan tersebut sama puncanya, apa dia? wahai pembaca-pembaca sekalian? kebenaran yang kita tegakkan  dipandang negatif  dan serong, inilah hakikat tangkapan tersebut.

   bila iri hati dan hasad dengki menguasai diri, kebaikan tidak nampak lagi, sedangkan apa yang dilakukan oleh pihak syarikat sangatlah menggalakkan ekonomi kerajaan saudi dan hubungan dua hala boleh berjalan dengan baik, bagi kerajaan saudi dan kerajaan malaysia, takkan kerana berlainan fahaman kita dianggap bi'ah, di malaysia kita mengamalkan tahlil, baca doa qunut, selawat kepada rasul, ziarah kubur dan banyak lagi amalan yang diguna pakai oleh ahli sunnah waljamaah, tetapi fahaman ini sangat ditolak oleh mereka yang berfahaman wahabi dan dengan mudah mereka menyebut bi'ah, jom tongok gambar sebelum tangkapan :-


Bergambar dgn adik2 bongsu yang sedang meningkat naik.


 Belakang tu belah kiri mak mah, makcik Rif, dan belah kanan dia syahima, anak buah, depan kiri barirah adik bongsu satu mak, belah kanan Rif adik bongsu mak ke-3.

   kalau korang perasan, jubah dan t-shirt warna biru tu Rif pakai ada di dalam gambar sewaktu dalam tahanan, Rif tidur waktu malam tu, guna t-shirt warna biru tu, jubah Rif sangkut kt tempat penyangkut baju, bila jawazat (polis) tu buat serbuan pada jam 2.30 pagi, Rif sempat ambil jubah sahaja, nak la ambil beg yg penuh dgn gajet-gajet, tetapi keadaan waktu tu masih terpinga-pinga, jadi Rif lepaskan saje hajat didada. 

yang sama dan x berubah
blogger Rif.

3 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...