Ahad, 12 Mei 2013

Makkah Khas : Gambar-gambar Lain Dalam Tahanan.

Assalamualaikum,

Bismillah...



Korang semua mesti nak tengok gambar-gambar orang malaysia yang kena tahan tu kan? mereka seramai 75 rakyat malaysia turut di tahan bersama blogger Rif, kebanyakan mereka adalah wanita, bahagian wanita diasingkan, jadi x dapatlah Rif nak masukkan sekali, hanya kaum adam sahaja yang Rif ada, insyallah, Rif akan usahakan gambar bahagian muslimah.

   Waktu dalam tahanan tu, ramai kawan-kawan dalam tu tanya tentang kami, ada yang terkejut dan rasa mustahil rakyat malaysia ditahan, ada yang simpati, lebih menyebabkan mereka sangat simpati, kerana wanita dan anak-anak kecil turut ditahan, terkeluarlah di mulut mereka "saudi syaitan", "orang saudi x boleh" pakai", "saudi teruk", dinar ruhum di nuhum ertinya duit mereka adalah agama mereka, no money, no talk, sebab apa? raja saudi akan memberikan ganjaran sebanyak 500 riyal bagi seseorang yang ditangkap, kerana duit, habis rakyat asing dikerjakannya, yang ada iqomah (surat izin duduk saudi), lebih-lebih lagi yang tidak ada iqomah,  lagilah ditahan, oleh kerana undang-undang saudi selalu memihak kepada rakyatnya, betul atau silap tangkapan tu x penting, yang penting mereka dh buat kerja, jadi ganjaran tetap diperolehi, ramailah manusia yang menjadi mangsa, orang tua, orang muda, kanak-kanak, wanita, gadis-gadis, jande-jande, semuanya diangkut, yang paling menggelikan hati Rif, orang gila pun kena tangkap juga, nanti Rif cerita satu bab kt blog ni pasal org gila yg kena tahan. jom usha gambar :-


 Kawan2 kami banyak orang burma dlm tahanan tu, muka syak dh mcm burma dh, kalau lama lagi duduk dalam tu, confirm jadi burma terus, syak belah kiri, burma belah kanan.


 orang tua, mude semua kena angkut, tiga dari kiri cikgu abdul rahman orang yg paling tua yg ditahan, kiri sekali syibi antara remaja mude yg ditahan.


 S.Tashmidin pesakit jantung kronik turut ditahan.


 Sebahagian lagi remaja-remaja malaysia yang ditahan. turut serta remaja indonesia.


 MB makkah, S.Zamri yusuf, nama je MB makkah tapi kena tahan juga, x ada kuasa langsung, hehehehe, kuasa hanyalah di tangan Tuhan, (kata MB)


Sembang-sembang pagi sambil menunggu makanan.


   Ini gambar-gambar yang berjaya Rif kumpul dari kawan-kawan yang dah keluar bersama Rif, ada lagi kawan-kawan yang lain dh keluar dan ada yang masih duduk dalam, insyallah gambar-gambar lain akan menyusul, Rif akan minta dengan mereka semua. tunggu ye, jangan lupa terus melihat-lihat blog yang menarik ini. wajah-wajah mereka yang ditahan tidak menampakkan mereka macam ditahan, Addunnia sijnun mukminin. ertinya dunia penjara bagi orang-orang mukmin, bagi mereka yang sudah stenby dan faham sangat tentang hadis berkenaan, tidak susah hati, malah bergembira, kerana Rasullullah SAW sudah memberitahu awal-awal lagi tentang dunia ini, kebebasan kita hanya di akhirat, itulah syurga yang dijanjikan, bagi mereka-mereka yang redho.


yang ditahan dan di penjarakan
Rif blogger.



6 ulasan:

  1. wah.. menarik..singgah n follow sini.. JOM ke blog Apis plak :)

    BalasPadam
  2. A.faah ! Mane ade muke ana cm burmaaaaaaaa !!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. He3...handsome pe burma..btw anta xbbm ana pown ek!!!

      Padam
  3. Terharunya,terima kaSih blogger kgsikan cerita dlm tahann,walaupun diuji tapi tetap tenang

    BalasPadam
  4. Kena terusksn membaca...lain2ventri utk fahami lebih lanjut.
    Salam kenal..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...