Rabu, 13 Februari 2013

Makkah Humor : Ejaan kafeteria Terbaru Di Saudi?



   Assalamualaikum, bismillah, Rif selalu sangat lalu kawasan tu, sebab hotel yg menjadi tempat Rif dan kawan-kawan rehat memang berdekatan dengan kafeteria tu, selepas rehat Rif akan kembali ke hotel Rif, jaraknya lebih kurang 500 meter, setiap kali lalu, mesti terpandang, setiap kali lalu, rasa cam nak gigi batang hidung bangla tu, tapi bila fikir hidung bangla tu, terus x jadi, sungguh unic ejaan terbaru kafeteria, manalah dia dpt ejaan mcm tu? jomlah kita lihat, malas nak fikir dah, nanti rasa cam nak gigit telinga bangla tu pulak, tapi tak jadi, pasal terfikir telinga dia, ade beberapa gambar :-



Agaknya elok x, semua kedai kafeteria ikut ejaan ini? 


 Lepas ni, nak suruh PM kita ubah ejaan kafeteria seluruh Malaysia, mcm mana? 


 Nasib baiklah masih laku, pasal murah.


 emm, sudah2lah tu mencemarkan haramain dengan ejaan mcm ni.

Selepas beg-beg mengandung, ini pembongkaran ke 2, bab tulisan, yg Rif bongkar, banyak lagi kesalahan serupa begini di haramain, ini menjatuhkan wibawa kota Makkah sebagai kota yang terkenal di seluruh dunia..wassalam.

R/p :- Ambil beratlah kita dengan kota Makkah ini, sekecil perkara pun Tuhan nilai, kalau kita niat utk menaikkan martabat Islam di mata dunia, benda kecil yang kita buat pun, mesti terbaik dan niatkan utk Allah dan Rasul. bukan hanya berniaga semata-mata.

14 ulasan:

  1. Mcm tk btol je ape yg abg rif ckp ni?

    BalasPadam
  2. apabila perkataan english dieja dengan sebutan arab jadi mcm tu la..haha sama la dgn bm

    err, ygpart nak suruh PM ubah ejaan kafe tu, aku kurang faham =.='

    BalasPadam
  3. tu slang arab kut? myb dia translate bahasa lain ke..kn..hehe..

    follow me back http://belogzeera.blogspot.com/

    BalasPadam
  4. Banyak ejaan di haramain ni silap, bukan sahaja bahasa inglish, tapi ejaan bahasa arab juga salah, sebab, yg membuat ejaan itu bukan org arab, tapi org2 india, pakistan, bangladesh dan sewaktu dengannya. Nanti Rif bagi lagi ejaan yg salah, apa2 pun jadi menarik, masuk bahan blog, cuma kena ubahla semua ni,

    BalasPadam
  5. sekedar candaan mungkin :v
    knjungan baliknya yaa sob :)

    Regard,
    Administrator Sharing4rt

    BalasPadam

  6. شركة نقل عفش بالدمام


    مع شركة المنزل شركة نقل اثاث بالمدينة المنورة عملية فك و تركيب العفش ستتم بمنتهي الاحترافية والسهولة
    لاعتمادنا علي افضل الفنيين و النجاريين وافضل العمالة المدربة علي تغليف و نقل العفش
    شركة المنزل شركة نقل عفش بالدمام علي اعلي مستوي من امكانيات النقل فلدينا اسطول من السيارات المجهزة
    و المصممة خصيصا لاغراض النقل و الشحن و افضل السائقين الذين علي دراية بكافة الطرق المحلية
    و الدولية للمملكة العربية السعودية


    شركة نقل اثاث بالدمام


    http://elmnzel.com/moving-furniture-dammam/

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...